Kozakken Boys heeft zich voor komend seizoen versterkt met aanvaller Marko Maletić. De 32-jarige centrumspits heeft in Werkendam een contract voor één seizoen getekend.
Maletić is een fysiek sterke spits van 1,98 meter, bekend om zijn balvastheid, sterke aanwezigheid in het strafschopgebied en zijn gevaarlijke linkerbeen. De in Servië geboren aanvaller brengt daarnaast een schat aan internationale ervaring mee naar Kozakken Boys.
Op dit moment speelt Maletić met Vittoria Calcio de nacompetitie in de Italiaanse Serie D, waarin wordt gestreden om promotie. Eerder kwam hij onder meer uit voor FC Utrecht, FC Dordrecht, Lommel SK, Paris FC en diverse Italiaanse clubs.
Technisch manager Arjen Borsje is verheugd met de komst van de ervaren spits:
“Wij hebben al een aantal maanden contact met Marko. Toen hij besloot terug te keren naar Nederland, hebben we direct doorgepakt. Voor Kozakken Boys is hij een zeer welkome versterking. Marko is een echte ‘kapstok’ in de spits, met een gouden linkerbeen. Daarnaast brengt hij met zijn 32 jaar een enorme schat aan ervaring mee. Tel daarbij op de winnaarsmentaliteit die kenmerkend is voor spelers uit de Balkan, en je haalt niet alleen kwaliteit, maar ook karakter binnen.”
Marko Maletić:
“Na mijn periode in Italië kijk ik ernaar uit om in Nederland een nieuw hoofdstuk te beginnen. Kozakken Boys is een ambitieuze club met veel uitstraling en ik wil graag belangrijk zijn voor het team en de supporters. Na de gesprekken met Arjen ben ik ervan overtuigd dat ik, op basis van mijn mentaliteit en passie voor het spelletje, prima bij Kozakken Boys pas.”
Met de komst van Maletić zet Kozakken Boys opnieuw een stap in het versterken van de selectie richting het nieuwe seizoen.
Bron: Website Kozakken Boys








