Dilettant werkt verder aan de opbouw van de selectie voor het seizoen 2026/2027. De club zette eerder al een stap door de samenwerking met hoofdtrainer Dennis Verkaik tijdens de winterstop met minimaal twee seizoenen te verlengen. Daarmee werd gekozen voor continuïteit en verdere uitvoering van het technische beleid.
Inmiddels is ook meer duidelijk geworden over de spelersgroep. Negentien van de 21 selectiespelers hebben aangegeven ook volgend seizoen voor Dilettant uit te komen. Over de overige twee spelers lopen nog gesprekken met de technische staf. De club verwacht daar medio mei uitsluitsel over te krijgen.
Ook bij Onder 23 blijft Dilettant inzetten op de langere termijn. Binnen de club wordt gekeken welke spelers kunnen doorgroeien naar het eerste elftal. Die doorstroming vanuit O23-1 geldt daarbij als een belangrijke basis voor de toekomst van de hoofdmacht.
Binnen de technische commissie en staf bestaat tevredenheid over de ontwikkeling die dit seizoen is ingezet en de stappen die daarin al zijn gezet.





