Het was voor ‘grensclub’ Almkerk weer eens op het randje. De KNVB had de 80-jarige jubilaris dit keer niet nodig in de Brabants getinte eerste klasse. Komend seizoen gaat de equipe van trainer Vincent de Klerk bij uitbeurten steeds de Gorcumse brug over naar het westen, hoewel dat gezien de werkzaamheden aan de A27 ook een uitdaging wordt.
Maar veel belangrijker: geen uitbeurten met 18:00 uur als aanvangstijd meer. “Dat laatste is de grote winst van de indeling in West”, stelt De Klerk. “In de eerste klasse Zuid deden wij steeds met de besten mee. Dat wordt nu naar verwachting een stuk lastiger. Het is veel uitdagender. Wij zullen elke week top moeten zijn. Ik kijk wel uit naar wedstrijden tegen, voor mij regioploegen, als IFC, Nieuw-Lekkerland, Papendrecht, Oranje Wit en Unitas.”






Unitas ,en kruisland