Swift Boys heeft het seizoen afgesloten in stijl. Op het veld van buurman Zwarte Pijl werd DRL met maar liefst 8-2 verslagen. Daarmee eindigt het eerste elftal op een knappe vijfde plek in de competitie — een mooie prestatie, zeker na een afwezigheid van 2,5 jaar.
Toch blijft er een gevoel hangen dat er nóg meer in had gezeten. Het elftal draaide een sterk seizoen, liet attractief voetbal zien en ontwikkelde zich zichtbaar. Volgend jaar wacht een fris hoofdstuk: spelen op een gerenoveerd complex met een Eredivisiewaardige grasmat, een vrijwel complete selectie die blijft, en gesprekken met goede gerichte versterkingen. Alles wijst erop dat Swift Boys volgend seizoen vol voor de prijzen wil gaan.
De laatste wedstrijd stond ook in het teken van het afscheid van trainer Khalid el Khalifi, die samen met zijn trouwe assistent Mohamed Agzenay zijn periode bij Swift Boys afsloot. De ploeg gaf hun trainer een passend afscheid met een wedstrijd die alles in zich had: goals, spelplezier en karakter.
Mika Kaplan was de grote uitblinker met maar liefst vier doelpunten en 2 assists. Ook de 50-jarige routinier Mouhsin Marchouh liet zich nog één keer gelden met een schitterende assist op Richenel Lourens. Verder kwamen ook aanvoerder Ismail Charbouch, Tahir Kilic en Clyde Vreugd op het scoreformulier.
Er werd dominant gespeeld, met veel balbezit en verzorgd positiespel. De tegenstander toonde zich sportief en de sfeer op en rond het veld was ontspannen. Het voelde als een waardige afsluiter van een seizoen dat hoop en perspectief geeft voor wat komen gaat.
Khalid el Khalifi: “De wedstrijd van vandaag had twee gezichten. Aan de ene kant prestatievoetbal, aan de andere kant een persoonlijk afscheid. Ik kijk terug op een mooie tijd en een fijne samenwerking met het team. De jongens hebben vandaag laten zien waar ze toe in staat zijn.”








