Arie Bravenboer speelt met Stellendam dit seizoen in het district Zuid 1. De ploeg van Goeree Overflakkee werd afgelopen seizoen kampioen in de vierde klasse in West II maar speelt dit seizoen vooral in Zeeland.
‘Het verschil tussen de districten valt mij reuze mee,’ stelt Bravenboer. ‘Ik merk vooralsnog weinig verschil. Stellendam is als ploeg nog te wisselvallig maar het niveau van de tegenstanders is mij zeker niet tegengevallen. We zijn heel goed begonnen maar de laatste weken zijn de resultaten wat minder. Ik heb er vertrouwen in dat we nog genoeg punten gaan pakken.’
De 32-jarige Douane-ambtenaar is ook dit jaar weer op schot. Met twaalf goals uit acht wedstrijden staat Bravenboer op de tweede plaats in het regionale topscorersklassement. Bravenboer moet alleen Koeiman (ZBC’97) nog passeren om de leiding te nemen. ‘Komend weekeinde treffen wij Bruse Boys. Uiteraard wil ik weer een doelpunt meepakken maar het is belangrijk dat wij die wedstrijd winnen om door te stijgen naar de middenmoot. Stellendam heeft de doelstelling om zich direct te handhaven dus moeten deze wedstrijden gewonnen worden.’








