Sparta heeft goede zaken gedaan in de eerste wedstrijd om de playoffs voor Europees voetbal. In Utrecht werd er met 1-2 gewonnen van FC Utrecht.
Sparta kon gaan rusten met een comfortabele 0-2 voorsprong. Van Crooij opende de score na een halfuur voetbal en en tien minuten later was het Lauritsen die de Rotterdammers op 0-2 bracht. Dat FC Utrecht het net niet wist te vinden was vooral te danken aan keeper Olij.
Toch was het eredivisie topscorer Douvikas die FC Utrecht terug in de wedstrijd bracht. Verder als 1-2 kwam Utrecht echter niet waardoor Sparta in de terugwedstrijd tegen FC Utrecht genoeg heeft aan een gelijkspel.
Sparta neemt het zondag om 18:00 opnieuw op tegen FC Utrecht.








