‘Geen versnelde procedure algemene ledenvergadering betaald voetbal’

1

De KNVB voelt er niets voor om in te stemmen met een versnelde procedure voor de algemene ledenvergadering betaald voetbal. Dat wordt gemeld door de Leeuwarder Courant. De reguliere voorjaarsvergadering staat gepland voor 18 juni aanstaande.

Drie clubs, Cambuur, De Graafschap en FC Utrecht, willen graag eerder een ledenvergadering houden om het besluit van de KNVB over de manier waarop het seizoen beëindigd is, nietig te verklaren. Voor een versnelde procedure zijn minstens vier clubs nodig, die zo’n vergadering aanvragen. Vervolgens duurt het in de regel zo’n vier weken om de clubs bij elkaar te brengen, al zou dat bij een versnelde procedure wat sneller kunnen.

Deadline

De Leeuwarder Courant laat weten dat de KNVB niet veel voelt voor zo’n eerdere vergadering. Het probleem bij een voorjaarsvergadering op 18 juni is, dat de deadline van de UEFA dan ruimschoots voorbij is. De bonden moeten namelijk voor 25 mei aan de UEFA mededelen waarom de competitie beëindigd wordt en ook hoe de Europese plekken verdeeld worden.

Rechter

Cambuur en De Graafschap hebben inmiddels al een kort geding aangespannen tegen het besluit van de KNVB om geen promotie/degradatie toe te passen. Deze zaak dient komende vrijdag, 8 mei.

1 reactie
  1. Roel Radius zegt