Het nieuwe logo van DFC heeft binnen de Dordtse club tot opschudding geleid. Zo zeer zelfs dat het bestuur de logoverandering in heroverweging heeft genomen. DFC zit in een positieve flow, reden om die uitstraling te vertalen in een nieuw logo. Dit nieuwe logo heeft een link naar het verleden: het torentje en de clubkleuren zijn er in verwerkt.
Door Regio-Voetbal.nl.
Dynamiek
Ontwerper René Blankensteijn: ‘Al is het ‘Torentje van DFC’ dan inmiddels niet meer in zijn oorspronkelijke hoedanigheid aanwezig op het sportcomplex, veel leden en oud-leden hechten er, begrijpelijk, grote waarde aan. Het is, als het ware, hun familiewapen. Daarom is ervoor gekozen het torentje niet te laten verdwijnen maar een minder opvallende rol in het logo te bieden. Door er een gestileerd schildje omheen te plaatsen, blijft het aanwezig maar krijgt het een wat krachtiger, robuustere uitstraling. De naam D.F.C. is door een soort ‘swoosh’ waarmee de bal voor het torentje gekruld lijkt te worden, gekoppeld aan de voetbal. Die swoosh staat voor de dynamiek van het voetbal. Door hem ook iets buiten het schildje te plaatsen, onderscheidt het logo zich van vele andere clublogo’s. Uiteraard is het logo in een fullcolour variant van het bekende D.F.C.-rood uitgevoerd’.
Heroverwegen
Tijdens de algemene ledenvergadering werd het gepresenteerde nieuwe logo goed ontvangen. Nadien ontstond onder de leden echter ‘opschudding’, zoals het bestuur het op de clubwebsite omschrijft. Reden voor het bestuur de verandering van het logo te heroverwegen en het tijdens de najaarsledenvergadering opnieuw ter sprake te brengen.
Het DFC-bestuur hecht eraan te melden ‘dat de maker van het nieuwe logo zijn opdracht tot volle tevredenheid heeft uitgevoerd’.
Jouw werk, John Van Wijngaarden !?
Nee ik had het torentje wit gemaakt
Leon van der Sluijs