Zoals reeds aangekondigd en gepresenteerd tijdens de ledenvergadering van DFC uit Dordrecht, heeft het bestuur aan Rene Blankenstein van Studio-66 gevraagd om een nieuw logo te ontwerpen. Een nieuw logo wat hoort bij deze tijd, die de uitstraling van DFC weergeeft. Dit logo zal binnenkort overal bij DFC te zien zijn, want hij komt uiteraard op het clubgebouw te staan.
Rene Blankensteijn over het design: “Al is het ‘Torentje van DFC’ dan inmiddels niet meer in zijn oorspronkelijke hoedanigheid aanwezig op het sportcomplex, veel leden en oud-leden hechten er, begrijpelijk, grote waarde aan. Het is, als het ware, hun familiewapen. Daarom is ervoor gekozen het torentje niet te laten verdwijnen maar een minder opvallende rol in het logo te bieden. Door er een gestileerd schildje omheen te plaatsen, blijft het aanwezig maar krijgt het een wat krachtiger, robuustere uitstraling.”
De naam D.F.C. is door een soort ‘swoosh’ waarmee de bal voor het torentje gekruld lijkt te worden, gekoppeld aan de voetbal. Die swoosh staat voor de dynamiek van het voetbal. Door hem ook iets buiten het schildje te plaatsen, onderscheidt het logo zich van vele andere clublogo’s.