De Eredivisie krijgt een nieuw logo. Het logo prijkt op de nieuwe Eredivisie-bal, ontworpen door Henk Schiffmacher, waar zondag tijdens de laatste speelronde mee gespeeld gaat worden.
Ook is het beeldmerk zichtbaar op reclameborden in de stadions en in uitzendingen van FOX Sports Eredivisie.
Alex Tielbeke, directeur Eredivisie CV: “Het afgelopen seizoen hebben we in het kader van 60 jaar Eredivisie een speciaal jubileumlogo gebruikt dat sterk was afgeleid van het vorige logo. Dit jubileumlogo vormt een brug tussen het verleden en de toekomst.”
Fysiek en digitaal
“In het logo is zichtbaar gekozen voor de verbinding tussen de ‘E’ van de Eredivisie en de middencirkel van het voetbalveld. Het is een krachtig beeldmerk met een eigentijdse uitstraling. Ook komen de kleuren van de Nederlandse vlag terug in het beeldmerk en in het kleurgebruik van de nieuwe huisstijl. De gestileerde ‘E’ refereert aan de voetbalcompetities in zowel de fysieke als digitale wereld”, aldus Tielbeke.
Het nieuwe beeldmerk van de Eredivisie wordt de komende maanden gefaseerd ingevoerd.
Bron: Fox Sports