Afgelopen zaterdag stond er voor DJS een uiterst belangrijk duel op het programma. Om voor aanvang van de winterstop afstand te doen van de plaatsen die leiden tot directe degradatie, moest er gewonnen worden. De omstandigheden deze middag waren guur. Een laaghangende mist en een lichte motregen die uit de hemel viel zorgden voor een spookachtig decor. Dat onthield de leidende arbiter er echter niet van om iets na half 3 gewoon te fluiten voor het begin van deze wedstrijd.
In de beginfase van de wedstrijd schommelde het spel wat op en neer. Beide ploegen wisten de bal niet lang in bezit te houden en grote kansen bleven in deze fase dan ook uit. DJS had wel vaker de bal, maar wist slechts sporadisch haar spitsen te bereiken. Zowel WFB als DJS hield de linies kort op elkaar en zo gingen de eerste 20 minuten zonder grote noemenswaardigheden voorbij.
Tot na een 23 minuten spelen Christian Hoogzand werd diep gestuurd. Hij was eerder bij de bal dan de aanstormende centrale verdediger, waarna hij op onreglementaire wijze werd gevloerd. De leidsman besloot de bal hierop op de stip te leggen, hoewel het niet helemaal duidelijk was of de tackle nu binnen of buiten de zestien werd ingezet. Desalniettemin was het Wiljan Driece die dit buitenkansje wist te verzilveren om zo zijn ploeg op een 0-1 voorsprong te zetten. Het antwoord van WFB leek 5 minuten later al aanstaande. Een voorzet vanaf de rechterkant kwam bij de eerste paal voor de voeten van Simon Bremer. Hij schoof de bal echter langs de verkeerde kant van de paal en dus bleef de snelle gelijkmaker uit.
In deze attractieve fase van de wedstrijd was het volgende moment weer voor de Spartanen. Na een hoekschop kon Wiljan Driece de bal vrij inkoppen. Tot zijn ongenoegen zag hij de bal van de doellijn gehaald worden. Niet veel later was het de rechtsachter van WFB die plotseling voor Ferry de Koning opdoek. Met een katachtige reflex wist de Koning zijn doel schoon te houden en hiermee de voorsprong te handhaven. De ploeg uit Middelharnis had in deze fase het beste van het spel en wist zichzelf hiermee te belonen middels een tweede treffer. Het was Jordy Frank die het vijandelijke strafschopgebied opzocht, waarna Wiljan Driece de bal overnam en via een verdediger plots oog in oog stond met de keeper. Driece omspeelde de doelman en liet zo zijn tweede treffer van de middag aantekenen. De 0-2 tussenstand bleek tevens de ruststand te zijn.
Al vroeg in de tweede helft leek DJS het duel te beslissen. Het was RĂ©mon Vogelaar die met een vlijmscherp steekbal, Christian Hoogzand alleen voor de keeper zette. Net als Driece wist ook Hoogzand de goalie te omspelen, waarna hij de bal kalm in het doel kon schuiven. Op dit moment had een ieder die DJS een warm hart toedroeg er geen twijfels over dat dit een gemakkelijke overwinning zou gaan worden. Echter, na de 0-3 van Hoogzand slopen er slordigheden in het Spartaanse spel. Eenvoudige ballen kwamen niet meer aan en duels werden vaker verloren dan gewonnen. WFB rook bloed en ging opportunistischer spelen.
DJS kon de bal niet meer in de ploeg houden, maar zag WFB ook niet echt gevaarlijk worden. De gastheren probeerden met de lange bal Bremer aan het werk te zetten, maar hij kwam niet echt los van de Spartaanse verdedigers. Tot aan de 82e minuut, toen een lange bal van WFB werd doorgekopt en bij Bremer terechtkwam. Hij volleerde de bal met een stuit achter de kansloze de Koning. WFB ging hierna op zoek naar meer en 3 minuten later kwam de bal wederom erg gevaarlijk voor het Spartaanse doel. De bal werd wederom doorgekopt en plots was het Nachtegaal die oog in oog stond met de Koning. Laatstgenoemde haalde Nachtegaal op ongelukkige wijze neer, waarna de scheids naar de penaltystip wees en de Koning met rood liet inrukken. De penalty werd verzilverd door Bremer en zo stond het dus ineens 2-3.
Verder dan dit kwam WFB niet en dus eindigde deze wedstrijd in een belangrijke overwinning voor DJS. Dat de Spartanen het nog lastig kregen had de ploeg geheel aan zichzelf te danken, maar het belangrijkste is dat er drie punten kunnen worden toegevoegd aan haar conto. Door deze zege sluipt de ploeg langzamerhand richting de middenmoot van 3D, maar er zal allereerst afstand moeten worden gedaan van de promotie degradatie plek waar de ploeg nu nog op staat.